Розвиток дрібної моторики. Су-джок гімнастика
Для стимуляції мовленнєвого розвитку необхідно впливати на точки, що відповідають головному мозку. За теорією Су-джок, – це верхні фаланги пальців. Під час Су-джок терапії основну увагу необхідно приділяти саме цим ділянкам кисті руки, а вплив на точки які відповідають за інші органи, поліпшує загальний стан організму дитини. У корекційній – логопедичній роботі з дошкільниками, активно використовую прийоми Су-Джок терапії як масаж, для розвитку дрібної моторики пальців рук, з метою загального зміцнення організму.
Використання Су-Джок терапії допомагає відкривати нові методи і прийоми, що в свою чергу сприяють не тільки розвитку дрібної моторики, але й розвитку таких сторін мовленнєвої системи, як фонематичний слух, словник, граматичний лад.
- Су-джок вправи. Комплекс вправ.
«Розум дитини знаходиться на кінчиках її пальців.» В. Сухомлинський
1.Вправа «Капуста»
Ми рубаємо капусту (ребром долоні стукати по стрижневі)
Потім солимо капусту (подушечками пальців імітуємо)
Ми капусту натираємо (терти долоньками стрижень)
Міцно кулачком стискаємо (стискаємо).
2.Вправа «В сад за сливами»
Пальчик товстий і великий
В сад за сливами ходив.
(надягаємо кільце на великий палець)
Вказівний з порога
Вказав йому дорогу.
(надягаємо кільце на вказівний палець)
Середній пальчик дуже влучний,
Він збиває сливи з гілки,
(надягаємо кільце на середній палець)
Безіменний підбирає…
(надягаємо кільце на безіменний палець)
А мізинчик – господинчик
В землю кісточки саджає.
(надягаємо кільце на мізинець).
3.Вправа « Сім’я»
( По черзі надівати кільце на кожен пальчик, починаючи з великого)
Оцей пальчик — мій дідусь.
Оцей пальчик — баба.
Оцей пальчик — мій татусь.
Оцей пальчик — мама.
Оцей пальчик — я.
Ось і вся моя сім’я.
Насіннєва Су-Джок терапія
Використання різних видів насіння при виконанні таких завдань:
• сортування насіння
• викладання насінням по контуру
• обстежування та порівняння насіння
• самомасаж кистей і пальців рук з використанням «сухого басейну»
Вправа «Човник»
(з’єднати долоні обох рук «човником»,
опускати в «сухий круп’яний басейн»)
Човник пропливає,
Після себе слід лишає.
То пірнає, то виринає,
На дні скарб шукає.
(стискаємо, розтискаємо кулаки, знаходимо на дні горіх, знов стискаємо, розтискаємо кулаки)
Наші пальчики пірнали,
Міцно кулачки стискали,
Потім розтискали,
На дні скарб шукали, знайшли і пограли.
(котимо горіх між долонями)
Вправа «Каченята»
Каченята залюбки
Поспішають до ріки,
Щоб свої маленькі ніжки
Умочити в воду трішки.
(опустити руки в «сухий басейн»)
Всі купалися завзято,
Вчились глибоко пірнати.
(стискаємо, розтискаємо кулаки)
Дуже мила їм вода
Хвиля ніжної їх гойда.
(прямолінійні, зигзагоподібні рухи
по поверхні басейну)
Раді сонцю каченята,
Як вуглинки оченята,
(опустити руки на дно, розтулити
пальці рук, підняти руки назовні)
Купці – любці до схочу
Не бояться і дощу.
А на річці – жабок хати,
Люблять весело жабки стрибати,
(знаходять у басейні іграшки жабки)
З ними, качечки, дружіть,
Як ви пірнаєте покажіть.
(опустити руки в «сухий басейн»,
підняти назовні)
Каченята то пірнали, то виринали,
Лапками в воді перебирали.
(перебирати пальчиками насіння в
«сухому басейні»)
Скільки не купались,
А сухенькими зостались.
Вийдем з річки на лужок,
На зелений моріжок.
(пальчики крокують по килимку
«Травичка», прижати долоні до килимка)
Мокрі лапки обсушити,
На травиці відпочити.