Розвиток мислення, уваги, мовлення
Заняття1
Мета: розвивати мислення, увагу, мовлення, дрібну моторику рук; вчити зосереджуватися на сприйнятті цілого, виділяти в зображенні окремі контури об’єктів, розподіляти й переключати увагу, аналізуючи зовнішній вигляд, колір об’єкта; сприяти розвитку спостережливості, вольової регуляції, довільності психічних процесів; формувати позитивну навчальну мотивацію.
Хід заняття
- Знайомство
Одна дитина кидає м’яч іншій, називаючи своє ім’я. Друга ловить м’яча і називає своє ім’я. І так далі.
- Вправа на розвиток дрібної моторики пальців рук
Дітям пропонується обвести по контуру малюнок метелика та розфарбувати його
- Вправа. «Знайди два однакових метелика»
- Робота з казкою.
Діти розглядають малюнок до казки.
- Психолог читає казку:
Щоб метелик не наколовся
Дівчинка Зоя гуляла в саду. Вона підійшла до акації. На акації гострі-прегострі колючки. Над акацією літає барвистий метелик.
— Ой, як же йому не страшно літати! Налетить на колючку — що ж тоді буде?
Підійшла Зоя до акації. Зламала одну колючку, другу, третю. Мама побачила й питає:
— Що ти робиш, Зою? Навіщо колючки зламуєш?
— Щоб метелик не наколовся, — відповіла Зоя.
- Запитання до дітей:
- Як звали дівчинку?
- Якою вона була?
- Чи страшно було Зої ламати колючки? Що вона відчувала?
- Чи правильно чинила Зоя, ламаючи колючки на акації?
- Як ви думаєте, що мама скаже Зої?
- Чи буде наступного разу дівчинка ламати колючки?
- Повторне читання казки з націлюванням учнів на необхідність переказу казки.
- Переказ казки дітьми.
- Фізкультхвилинка
- Дидактична вправа «Метелики»
Дітям пропонується знайти усіх метеликів та обвести їх.
- Пальчикова гімнастика
Зімкнути пучки пальців обох рук, долоні округлити, зображуючи бутон квітки. Потім зімкнути нижні частини долонь, пальці широко розвести, зображуючи квітку з розкрити пелюстками.
- Вправа «Антоніми».
Антоніми – слова, протилежні за значенням.
Підберіть антоніми до слів:
підійшов –
барвистий –
зламати –
дівчинка –
побачити –
- Вправа «Домалюй»
Дітям потрібно домалювати рибкам хвостики, метеликам – вусики, равликам – раковини.
10. Вправа «Четвертий зайвий»
- Вправа «Встанови відповідність».
Дітям треба підібрати метеликам відповідну гусінь.
- Рефлексія заняття:
- Що сподобалось сьогодні на занятті?
- Що було складним?